زکوة در اختیار حکومت است و در کار ویرانی و نابودی خانمان و زندگی توده،و مسجد مرکز تبلیغات و عابدنمائی های گربهء تیزچنگ حکومت.حکومت با زکوة کاخ می سازد و کاخ سازی اش را در مسجد توجیه می کند.سرمایه داران حکومتی با پول زکوة چاق و چاق تر می شوند و در مساجد،پیروزی هایشان را به رخ مردم می کشند.در برابر این غارت و هجوم است که شیعه،خمس می پردازد تا مبارزه اش را وسعت دهد و تکیه و حسینیه می سازد تا به جنگجویانش پناهگاهی ببخشد.شیعه که زکوة را در کار خرد کردن خویش می بیند و مسجد را قتلگاه علی - در ابتدا - و قتلگاه فکر علی - در انتها - به خمس و حسینیه رو می کند تا به مبارزهء همیشه اش از علی تا کنون امکان و وسعت ببخشد.چنین است که ساختن هر حسینیه،ضربه ایست بر پیکر حکومت و تعداد مسجد ها وسیلهء فخر فروشی و دلیل موفقیت حکام.
در پیمانهائی که مجاهدان جهان می بندند،این سه اصل را مکرر می بینیم.رهبران انقلابی دنیا همیشه سه اصل رازداری و اطاعت تشکیلاتی و آمادگی برای مرگ را از پیروان خویش می خواهند و این همان سه اصل اساسی شیعه است که در متن اعتقاداتش بوده است.1- تقیّه. 2- تقلید. 3- شهادت.
تقیّه به معنای رازداری مجاهدی است که به صورت تشکیلات مخفی علیه دستگاه مبارزه می کند و اگر یک کلمه و یک راز از دهانش بیرون بپرد - حتی سخن حقی - زندگی گروهی را نابود کرده است.قتل عام های شیعه در نیشابور - مثلا - و حتی در بغداد،نتیجهء عمل افرادی بوده است که تقیه نمی توانسته اند و رازدار نبوده اند.این تکیه ای که شیعه بر پنهان داشتن ذهبک و ذهابک و مذهبک دارد و می خواهد رفتار و عقیده و رفت و آمدت را از دیگران حفظ کنی،دلیلی است که عقیدهء توی شیعه،خطرناک است و رفت و آمدتان مثبت و سازنده و برخلاف مصالح دشمن و حکومت.وگرنه پنهان از چشم عیال به خانهء صیغه رفتن که دیگر تقیه ندارد،دارد؛اما تقیهء شیعهء صفوی است.
در روزگاری که رهبری مشخص و علنی نیست و دستگاههای تبلیغاتی و ارتباطی نمی توانند آزادانه عمل کنند،کنجکاوی کردن،اما کردن و لیت و لعلّ کردن در مبارزه خطرناک است.باید اطاعتی کورکورانه و تشکیلاتی داشت.و همین که فرمان را از رهبری قابل اعتماد رسید،بی چون و چرا اطاعت کرد.همان اصلی که امروز حتی در تشکیلات مبارزهء مخفی می گویند بی چون و چرا از رهبر اطاعت کنید،بی شک اگر منحرف شد،می توانید او را از پشت پنهانی بزنید اما از او رسما سرپیچی نکنید!
این معنای تقلیدی است که در تشیع وجود داشت و شیعه،پیروی از امام را بر اساس آیهء اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم توجیه می کند و امام را اولی الامر می داند که خدا اطاعتش را در ردیف اطاعت از خود و اطاعت از رسول(ص) بر شمرده است و همین تقلید نیز برای رهبر غیر امام که نائب او است،در شیعه شناخته می شود.می بینیم این تقلید یک تقلید اجتماعی و تشکیلاتی در یک نظام مسئول و مجاهد است،نه تقلید عقلی و بی مسئولیت.
ادامه دارد...