سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روشنگری اجتماعی

نظر

 55)جنایتکاران،قدرتهائی هستند که تاریخ را می چرخانند،سرنوشت آیندهء بشر را قالب ریزی می کنند و از الان،طرح نسل فردا را می دهند...

56)شهادت،جهاد انسان مؤمن آگاه مسئول،با جور و جنایت است در دورهء نتوانستن.امام سجاد(ع) در شرایط خاصی است که حتی امکان خوب مُردن هم برایش فراهم نیست.پس مسئولیتش را در قالب دعا انجام می دهد.شیعه،حتی در دعا،مسئولیت اجتماعی دارد.

57)اگر روح بتواند با همهء قدرت خودش و با همهء تسلط خودش و در اوج قهرمان بودن و ذوالفقار داشتنش،در همانجا سجاد باشد،این است که عالی ترین چهرهء انسانی را همچون یک تابلو نشان می دهد.و این روح اینقدر خاضعانه حرف می زند که می گویم:تلطیف روح،لطافت روح...

 

58)اگر خداوند، این سپاسگزاری و شناخت را نسبت به نعمتهایش،از انسان می گرفت چه میشد؟انسان آن وقت در این نعمت ها و از این نعمت ها برخوردار می شد و می خورد و می چرید و می آشامید،بی آنکه او را بر این نعمت ها سپاس گوید.

59)انسان شاکر،انسان خودآگاه است.شکر،عکس العمل انسان آگاه  است.سپاس گفتن،تملّق نیست،نشانهء شناخت انسان،نسبت به سرچشمهء حیاتش است.

60)نیایش هائی که همچون بخار آتش ها و گداخته ها از قلب های مذاب نیایشگران،از سطح تیرهء زمین به آسمان بالا می رود و به سوی کانون اصلی معنوی عالم جذب می شود،سخنانی است که عشق با خداوند می گوید.

61)خدایا مرا یاری ده تا جامعه ام را بر سه پایهء کتاب،ترازو و آهن استوار کنم.و دلم را از سه سرچشمهء حقیقت،زیبائی و خیر،سیراب سازم.

62)خدایا! در برابر هر آنچه انسان ماندن را به تباهی می کشاند،مرا با ندانستن و نخواستن،روئین تن کن.

63)خدایا! مسئولیت های شیعه بودن را – که علی وار بودن و علی وار زیستن و علی وار مُردن و علی وار پرستیدن و علی وار اندیشیدن و علی وار جهاد کردن و علی وار کار کردن و علی وار سخن گفتن و علی وار سکوت کردن است – تا آنجا که در توان بندهء ناتوان علی است،همواره فرا یادم آر.

پایان.